If I Could
作詞:魏如昀 作曲:魏如昀

I guess I just wanna take a walk
I guess I just wanna drink a little
Maybe it’s long way to get the truth
Maybe it’s long way to make it clear

我想我只是忘了怎麼說哈囉
我想我大概忘了路要怎麼走
Maybe it’s long way to happy ending
Maybe it’s long way to stop crying

What can I do to make you laugh
What can I do to make things complete

If I could, If I really could
to see the sun of tomorrow
to across the sorrow
If I could, If I really could
機會主義的空 墨非定律成拙




噢這是我第一次完整的看超級星光大道
歌詞寫得很棒 但是曲子可能還有進步的空間
看著她這樣演奏 其實有點被感動:)


我想我只是忘了從前的初衷
我想我大概忘了單純的快樂


I guess I just wanna drink a little
I guess I just wanna see the sea
我不知道酒的味道 是否和眼淚一樣苦澀
但是我知道了 海水和眼淚一樣鹹
同樣的濃度 千分之3.5


Something out of control
that I have never imagine.
What can I do?

----------------------------------------

Run Away
作詞:魏如昀 作曲:魏如昀

one way to you
憤怒的口氣揮散不去
你戴著面具笑意
刀口上還掛著血液

one way to me
報戾的殺氣沈服沈吸
我想不通抗拒
角落的判逆何時才醒
能不能不要提醒
有些事我不想記得

run away run away
I can’t bear with you anymore
just let me free
give me some space to breath
run away run away
I can’t take up with you anymore
I wanna break out the cage
I wanna break out the cage



這是另外一首 我弟強烈推薦的XDD
據說是她和姊姊吵架之後寫得歌...
欸 有才華的人隨手拈來都是歌曲啊(嘆)


能不能不要提醒 有些事我不想記得
give me some space to breath...
run away run away










arrow
arrow
    全站熱搜

    ihabitat 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()